Setmanari d'informació local - 138 anys

Cort pretén convertir Mercapalma en un centre d’innovació que promogui l’alimentació saludable

12463

L’Ajuntament de Palma pretén convertir Mercapalma en un centre d’innovació i coneixement pel sector agroalimentari que promou l’alimentació saludable i eviti el desaprofitament dels aliments.

La regidora Antònia Martín ha explicat durant la presentació del Pla Estratègic de Mercapalma pels anys 2017-2019 que ha de deixar de ser un polígon «per aportar un valor afegit».

«Volem que Mercapalma aporti benefici a la societat com empresa pública per fer que el camp i la ramaderia mallorquins siguin competitius», ha afirmat.

La regidora ha assegurat que s’estpa treballant per millorar la implantació del producte local i de proximitat que té repercussió tant a les petites i mitjanes empreses com al medi ambient i l’ecologia.

Per la seva part, el gerent de Mercapalma, Jeroni Barbon ha explicat que per l’equip de Mercapalma «és un repte» implantar el Pla Estratègic.

Aquest document contempla la diversificació d’ofertes i captació de clients i fomentar la participació. Actualment, l’equip de Mercapalma està integrat per 15 persones.

El 2016 Mercapalma va tenir un resultat positiu de 1.789.873 euros amb uns ingressos totals de 4.315.131 euros i uns gestos totals de 2.525.257 euros.

És el major polígon agroalimentari de Mallorca, ja que té una superfície total de 372.856 metres quadrats i el 2016 va comercialitzar 24 tones d’aliments per un valor de 364 milions d’euros.

En aquest moment a Mercapalma hi ha un total de 97 empreses, 36 de fruites i verdures i quatre de carn. Totes les empreses ubicades en el polígon aglutinen a 1.900 treballadors.

 

 

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.