Setmanari d'informació local - 138 anys

GOB: «Les modificacions en l'autopista Llucmajor-Campos volen maquillar un model insostenible»

6322
El GOB demana als partits que formen govern amb el PSOE al Consell, Podem i MÉS que no avalin aquest projecte destructor i que siguin coherents amb el seu discurs

El Consell de Mallorca preveu l'inici de les obres del polèmic projecte de l'autopista Llucmajor-Campos el pròxim gener del 2017. En aquest sentit el GOB assegura que la modificació del projecte del Consell de Mallorca «és igualment inassumible».

El passat mes de setembre, la consellera de Territori, Mercedes Garrido, presentà la modificació plantejada per tal d'impulsar definitivament el projecte de prolongació de l'autopista Palma-Llucmajor fins a Campos.
Amb les modificacions, parlen de «desdoblament» en comptes d'autopista, es preveu la reducció de mitjaneres, fer passos soterrats i, en definitiva, «reduir» el consum del territori. Així i tot, es continua donant resposta a una manera d'entendre la mobilitat a Mallorca que continua «sacrificant» el territori per a infraestructures pensades per donar resposta al parc de vehicles (privats i de lloguer) que envaeixen Mallorca, especialment els mesos d'estiu; han assenyalat des del GOB.

No s'han acceptat les al·legacions del GOB

El GOB ha denunciat que, tot i que la consellera digué que s'acceptaren totes les al·legacions del GOB, al seu entendre «és una manera de falsejar la realitat per evitar conflicte». Des del GOB expliquen que presentaren al·legacions al projecte presentat pel Partit Popular que demanaven la retirada del projecte a partir dels seus impactes.
Així, critiquen que el Consell diu haver acceptat les al·legacions presentades pel GOB perquè ha intentat «minimitzar» els impactes que des del GOB es denunciaven i obviaven, per tant, la seva retirada.

NO més grans infraestructures viàries

Des del GOB recorden que el projecte Llucmajor-Campos implica reprendre un projecte polèmic que fa quinze anys va generar una important oposició i mobilització social. Aquest projecte ja fou motiu d'una intensa campanya de mobilització social que va aconseguir l'aturada del projecte el 1999, amb prop de 25.000 al·legacions. A més el traçat proposat continua implicant greus impactes i un elevat consum de territori.

En aquesta línia asseguren que el projecte, malgrat el «maquillatge», té la clara intenció de continuar amb un model de mobilitat insostenible, que prioritza el transport privat per carretera, obviant la possibilitat de cercar propostes realment innovadores d'altres maneres d'entendre la mobilitat, solucionant així un problema derivat de la mala planificació territorial que ha generat uns brutals creixements urbanístics als nuclis costaners del migjorn (Cala d'Or, Cala Figuera, Cala Santanyí, s'Almunia, sa Colònia de Sant Jordi o sa Ràpita) o de l'interior (les urbanitzacions fantasma de Campos: Dalt sa Ràpita, sa Vinyola o El Paraíso). Per això, insten a prendre solucions que no siguin «les mateixes respostes de sempre».

Davant tot això, el GOB demana als partits que formen govern amb el PSOE al Consell, Podem i MÉS que no avalin aquest projecte destructor i que siguin coherents amb el seu discurs.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.