Setmanari d'informació local - 138 anys

Els comerciants mostren el seu desencís davant el resultat de les primeres setmanes de rebaixes

1399
Els comerciants mostren el seu desencís davant el resultat de les primeres setmanes de rebaixes. | Arxiu

El 55% dels comerciants tèxtils de Mallorca que des de l'última setmana de novembre fins al 10 de gener han participat en l'actual model de rebaixes liberalitzades han venut menys que en l'anterior campanya, mentre que un 40% sosté que ha mantingut les seves vendes i tan sols un 5% ha experimentat una alça en el seu volum de negoci.

Així ho assenyala una enquesta realitzada per PIMECO entre el comerç de la confecció, el calçat i els complements de l'illa, i en la qual es destaca que els mals resultats de les rebaixes trenquen amb les bones expectatives que van expressar els comerciants al desembre.

Respecte a això, la patronal recorda que un 29% dels comerciants creia que en la present campanya de rebaixes anava a superar les vendes del 2014-2015, enfront d'un 50% que esperava vendre el mateix i un 21% que ja anticipava una caiguda en les seves vendes.

Davant aquests resultats, PIMECO considera que la consolidació del Black Friday, les contínues promocions realitzades des de finals de novembre i que enguany ha estat el segon any en què els comerciants han pogut iniciar les seves rebaixes d'hivern durant el mes de desembre ha provocat unes rebaixes «marcades per la confusió dels comerciants i dels seus clients i per la mateixa falta d'interès d'aquests últims».

Segons l'informe de PIMECO, un 62% dels comerciants detallistes enquestats reconeix que va iniciar les seves rebaixes durant el mes de desembre o a principis del mes de gener, mentre que el 38% afirma que va esperar al 7 de gener, data en la qual tradicionalment començava la campanya de rebaixes d'hivern.

De cara a les setmanes vinents de rebaixes, un 65% dels comerciants espera que les seves vendes es mantinguin, un 21% confia a millorar-les i un 14% creu que empitjoraran. PIMECO conclou el seu informe advertint que «s'està operant un canvi gradual en el comportament del consumidor com a conseqüència de les polítiques comercials dels grans operadors espanyols i internacionals, que incorporen des del costat de l'oferta nous estímuls per modular les compres dels consumidors».

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.