Setmanari Sóller

134
anys

Càritas Mallorca presenta el seu pla estratègic per combatre la pobresa i l'exclusió social

36459

Unes 250 persones han participat a l'acte de presentació del pla estratègic.

01-02-2020Càritas

Càritas Mallorca ha elaborat el III Pla Estratègic 2019-2023, el full de ruta de l'actuació que desenvoluparà durant els pròxims anys i que «dóna continuïtat a la feina i el compromís» de l'entitat envers la transformació social i de desenvolupament integral de les persones i dels pobles.

El Pla Estratègic s'ha presentat aquest dissabte al Santuari de Lluc amb la presència del bisbe de Mallorca, Sebastià Taltavull; del president de Càritas Espanyola, Manuel Bretón; i de Francisco Lorenzo, director d'Acció Social de Càritas Espanyola; així com d'unes 250 persones vinculades a l'entitat (persones treballadores, voluntàries, participants de projectes, preveres...).

Tal com han explicat des de l'entitat, el document ha estat el fruit d'un any de feina i de participació dels diferents agents socials de l'entitat que han definit els reptes i objectius prioritaris que Càritas Mallorca ha d'abordar els anys vinents. La feina que desenvoluparà l'entitat vindrà marcada per quatre eixos, tal com apareix al document:

1. Atenció i acompanyament integral a les persones en situació d'exclusió o vulnerabilitat. En aquest eix es destaca que la persona és el centre de l'acció de Càritas i que l'acompanyament per part de l'entitat ha de ser de qualitat, integral i des de la mirada de drets, fomentant la participació i denunciant les situacions d'injustícia. En aquest primer apartat també es destaca la mobilitat humana i la necessitat de donar suport a les accions que es poden desenvolupar en el país d'origen.

2. Dinamització de l'Església de Mallorca en el seu compromís sociocaritatiu. La necessitat de cercar un major compromís de la comunitat cristina en l'acció social que desenvolupa Càritas és el punt destacat d'aquest segon eix, una acció que s'ha de repensar i innovar a l'àmbit parroquial, per això també es destaca la importància d'acompanyar i preparar al voluntariat i de la renovació d'aquest.

3. Ressituar-nos com a organització davant les noves realitats socials. Dins aquest apartat s'especifica la necessitat que davant situacions de pobresa i exclusió es precisa una intervenció dinàmica i adaptada a les noves necessitats a través de l'anàlisi i la reflexió. Es destaca la innovació, les noves tecnologies i metodologies col·laboratives per a desenvolupar processos més transformadors. En aquest tercer eix també s'apunta l'elaboració d'un pla de viabilitat econòmica per a Càritas cercant noves fonts de finançament i ampliant i consolidant la base social de socis i donants. A més es parla de l'economia solidària i la necessitat de consolidar-la.

4. Millorar l'eficàcia de la comunicació, la sensibilització i incidència com a eina per a la transformació social. Donar més visibilitat a les accions de sensibilització que desenvolupa Càritas és un dels punts que apareixen en aquest darrer eix del Pla Estratègic. Es tracta d'apropar les realitats que acompanya Càritas, en especial la mobilitat humana, la cooperació, l'economia social i solidària, el consum responsable i la cura del nostre entorn. També es fa especial incidència a denunciar les situacions d'injustícia i privació de drets. Major influència en les decisions polítiques i socials per a millorar la legislació a favor de les persones més desfavorides i fomentar canals de comunicació entre els programes i projectes de l'entitat per tal de millorar la comunicació interna. Tot això sense perdre de vista la missió i visió de Càritas, així com els seus valors (la caritat, la persona com a centre, la justícia, la solidaritat, la participació, l'austeritat, l'esperit de millora i la transparència), plasmats en el document que s'ha fet entrega als assistents de la trobada.

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris