Setmanari Sóller

135
anys

Els viatgers del tren no passen dels 100 diaris i les agències cauen un 98 %

L‘empresa factura un 7% de l’habitual i tem no poder aguantar

SOLLER - FERROCARRILES - EL CENTENARIO TREN DE SOLLER SE SOMETE A UNA EXHAUSTIVA PUESTA A PUNTO.

TERESA AYUGA

La pandèmia de COVID 19 ha posat en escac el veterà Ferrocarril de Sóller. Després de la interrupció forçada del servei el passat mes de març degut a l’estat d’alarma, la companyia ferroviària va reprendre el mes passat el servei de tren i tramvia, amb la reincorporació del 33 per cent de la plantilla. Menys d’un mes després de la reactivació el president del Tren, Óscar Mayol, ha qualificat de «misèria» el balanç econòmic.

Mayol assegura que el tren «no ha aconseguit transportar més que uns 100 passatgers al dia» una xifra que segons afirma «no cobreix les despeses mínimes» i que «si la situació no canvia en arribar a octubre el servei no es podrà mantenir, ja que a la tardor es quan treballam sobretot amb turisme nacional de gent major que viatja a través de l’IMSERSO, que enguany, a menys que hi hagi un miracle, no viatjarà».

Pel que fa als viatges d’agència que tenen inclòs als seus paquests els trajectes amb tren i tramvia, la situació és també «dramàtica». Tant és així que aquestes darreres setmanes el nombre de passatgers que ha viatjat amb aquesta modalitat ha passat dels habituals quasi 1.000 diaris a un centenar per setmana, el que representa un 98 per cent menys, segons les dades que ha facilitat Mayol.

«Això evidentment és insostenible» afirma el directiu tot i que es mostra esperançat que al llarg de l’estiu la situació millori una mica. Cal recordar que l’empresa compta amb un centenar d’empleats, dels quals actualment ni ha dues terceres parts en situació d’ERTO.

«No sé què passarà quan aquests ERTOS finalitzin», comenta Mayol sense amagar la seva preocupació. El president de Tren afegeix que l’empresa «no tira la tovallola» però avisa que el servei «no es pot mantenir facturant un 7% del que era fins ara habitual que és el que estam facturant». Pel que fa al futur més inmediat asegura que «la millor perspectiva és que el 2021 ens poguessim recuperar arribant com a mínim al 50 per cent de la facturació dels darrers anys».

Cal recordar que en els darrers anys el nombre de passatgers del tren de Sóller no ha fet més que augmentar. La concessió administrativa del servei ferroviari és sostenible degut a que s’ha convertit majoritàriament en un tren turístc. L’any 2019 transportà més d’un milió de passatgers, essent el tren turístic més important d’Espanya.

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris