Setmanari Sóller

134
anys

El Consell xifra en 1.200 vehicles al dia l'increment de trànsit pel túnel des que no ho hi ha peatge

31-12-2018

La gratuïtat del túnel de Sóller des del passat 29 de desembre de 2017 ha permès reduir el trànsit que circulava pel Coll i que ara ho fa per l’Ma-11. Segons dades de la institució insular, els 1.200 vehicles que diàriament utilitzaven l’antiga carretera ara passen pel túnel. D’aquesta manera, si la intensitat mitjana diària (IMD) el 2017 va ser de 6.950, s’espera que, en tancar aquest exercici, aquesta xifra no s’incrementi significativament.
El president del Consell de Mallorca ha assegurat que «tot i que quedaven pocs anys de contracte vam tirar endavant el rescat del túnel perquè amb l’excusa de la via de servei es volia prorrogar el contracte». I ha destacat que «hi ha hagut un increment de trànsit que es deu al que abans passava pel Coll i a més, cal sumar-hi l’augment que hi hagut a la resta de carreteres de l’illa».

La consellera de Territori i Infraestructures, Mercedes Garrido, ha explicat que «estan acabant la fase de licitació dels grups electrògens que donaran suport al sistema elèctric per si caigués i també està en fase final la instal·lació d’hidrants». Mesures, totes elles, encaminades a millorar l’actual estat de la infraestructura.
El Ple del Consell de Mallorca va aprovar el passat 22 de desembre de 2017, l’acord pel qual es fixava el dia del rescat del túnel i el seu cost. Amb 21 vots a favor (PSIB, Més per Mallorca, Podem Mallorca i El Pi) i 12 vots en contra (PP i C’s), la proposta tirà endavant.
Fins fa un any, el túnel de Sóller tenia el peatge més car d’Espanya, si bé gràcies al rescat de la infraestructura per valor de 16,29 milions d’euros aquesta situació va canviar i actualment està gestionat directament per la institució insular. L’aixecament de les barreres va posar fi a més de 20 anys de peatge, a 5,10 euros per trajecte (1,70 euros cada quilòmetre).
A més, es formalitzà el contracte nou de manteniment dels túnels de Sóller i sa Mola. Aquest contracte ja va ser adjudicat a la Unió Temporal d’Empreses (UTE) CITELUM-COMSA el passat mes d’agost, tot i que es va haver d’aturar amb la suspensió cautelar del rescat per part del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears (TSJIB).

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris