Setmanari d'informació local - 138 anys

El Consell aprova una modificació de la relació de llocs de treball per a ajustar-se a l'estructura actual

El ple del Consell de Mallorca ha aprovat aquest dijous una modificació de la Relació de Llocs de treball (RPT) que respon a canvis organitzatius per a ajustar-se a l'actual estructura de la institució insular respecte l'anterior legislatura.

Segons ha explicat la institució insular, a més d'haver-hi canvis en el número i designació dels departaments existents (hi ha nous departaments i separació de departaments anteriorment conjunts), també s'han assumit noves competències.

De fet, han indicat, un 88 per cent de les modificacions proposades «responen a aquests criteris» i garanteixen el funcionament dels departaments i serveis que ofereix la institució, mentre que la resta de places es «homogeneïtzen», es transformen dins del mateix departament o són de nova creació, com és el cas dels Bombers de Mallorca i Igualtat i Diversitat.

D'aquesta manera es dota de l'estructura funcional necessària als departaments de Mobilitat i Infraestructures, Territori, Presidència (que assumeix competències d'Igualtat i Diversitat), Sostenibilitat i Medi Ambient, Cultura, Patrimoni i Política Lingüística, Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, Turisme i Esports i Hisenda i Funció Pública.

Modificació organitzativa

Es tracta, han apuntat, d'una modificació majoritàriament organitzativa, participada amb els sindicats en la mesura que ha estat possible i que ja estava inclosa en els pressupostos d'aquest any de la institució, segons ha apuntat el conseller d'Hisenda i Funció Pública, Josep Lluís Colom.

Segons ha assenyalat, la situació excepcional dels últims mesos ha anat «retardant» aquesta modificació però «no es podia demorar més».

«Havíem de posar les eines per a donar un millor servei als ciutadans i ciutadanes de Mallorca i que el Consell tingués una estructura ajustada a les necessitats dels diferents departaments», ha conclòs.

Augment de plantilles

L'aprovació de la modificació implica la creació de 40 places del cos de Bombers de Mallorca, un augment de plantilla amb el qual del Departament d'Hisenda i Funció Pública vol «posar remei a la manca històrica» de mitjans i personal que ja durant la passada legislatura es va començar a revertir i que ara es tradueix en una major dotació de personal.

També es dota d'estructura pròpia (13 places) al departament de Presidència, regularitzant així l'assumpció de competències el gener de 2019 i la creació de serveis en la direcció insular d'Igualtat i Diversitat.

A petició dels sindicats de dotar d'una estructura pròpia la direcció insular de Funció Pública, també s'han regularitzat dins d'aquesta nova RPT 11 places al departament d'Hisenda i Funció Pública.

A més, es dóna estructura al Departament de Territori, al de Turisme i es reestructura el departament de Mobilitat i Infraestructures. D'altra banda, es regularitza la plaça de cinc caps de servei (Joventut, Turisme, Coordinació, Igualtat i Hisenda i Pressupostos). D'aquests cinc caps de servei que es creen únicament tres són de lliure designació, i un d'ells s'equipés a un càrrec homòleg.

Segons han assenyalat, aquests canvis han estat presentats i debatuts en fins a sis taules de negociació convocades amb els sindicats des de principis d'any, reunions extraordinàries i presentacions específiques voluntàries per parts dels secretaris tècnics dels departaments que han proposat les modificacions de personal, a fi d'explicar la necessitat i justificació d'aquests canvis organitzatius.

En total, durant el procés de negociació i elaboració de la nova RPT, el departament d'Hisenda i Funció Pública ha mantingut més de trenta reunions amb representants sindicals.

La proposta aprovada aquest dijous en relació amb els llocs de treball no suposa cap disminució retributiva a cap dels treballadors que actualment treballen en el Consell de Mallorca.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.