Setmanari Sóller

135
anys

Més de 40 representants d'entitats participen en la primera Mesa de la Mobilitat de la legislatura

Més de 40 representants d'entitats, plataformes veïnals, experts, partits polítics, patronals i tècnics de mobilitat han participat aquest dijous al costat del batle de Palma, José Hila, i el tinent de batle de Mobilitat Sostenible, Francesc Dalmau, en la primera Mesa de la Mobilitat de la legislatura.

Segons ha explicat l'Ajuntament de Palma, aquest espai de debat respon a la petició de diferents entitats «conscienciades» amb la mobilitat i del «compromís» de l'àrea per a escoltar diferents sensibilitats.

En aquest sentit, Dalmau s'ha mostrat satisfet per l'interès que ha suscitat aquesta trobada virtual perquè ha permès «constatar que es comparteix una mateixa recepta» per a la mobilitat sostenible de Palma. Durant la reunió d'aquest dijous s'ha adonat tant dels projectes que s'han executat a Palma durant l'últim semestre com de les diferents actuacions d'urgència que s'han executat recentment en el context de la crisi ocasionada per la covid-19.

En aquest sentit, ha destacat l'execució dels dos quilòmetres de carril bici entre Andreu Torrens i Andrea Doria, aconseguint un mapa actual de la xarxa ciclista que suma 92 km de carril bici. També, la conversió de zona per a vianants del tram del carrer de Morlà entre carrers del Vinyet i d'Avinyó.

En la reunió s'ha destacat igualment el tancament al trànsit de manera provisional de 15 quilòmetres de carrers a Palma per a garantir el distanciament físic durant la desescalada. També s'ha adonat de la modificació de l'Ordenança de circulació per a establir la velocitat màxima en 30 quilòmetres per hora als carrers de Palma i l'adaptació del transport públic amb el projecte de Transport a la Demanda. Així mateix, s'ha posat sobre la taula la finalització de l'anell de carril bus en les avingudes amb 900 metres més de carril.

Participants

Entre altres entitats, han participat en el debat el GOB, Vianants en Lluita, Biciutat, Amics de la Terra, Amics del Ferrocarril, Pimeco, Arca, així com experts en mobilitat de la UIB, Consell de Mallorca, àrees municipals i responsables de l'EMT i el SMAP, entre altres.

L'edil ha explicat que l'objectiu és continuar fent passos perquè Palma sigui una ciutat més competitiva, amable, sostenible, accessible i segura i ha concretat quins són els quatre objectius, que tenen com a marc de referència el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible:

- Aconseguir l'eficiència del sistema de mobilitat optant per la diversificació de l'oferta i la promoció de l'intercanvi modal.

- Garantir el dret a la mobilitat mitjançant una xarxa de vianants i ciclistes còmodes i segura i una xarxa de transport públic de qualitat.

- Reequilibrar l'ocupació de l'espai públic, compartit per diferents actors, amb diferents realitats i graus de vulnerabilitat.

- Millorar els nivells de qualitat de l'aire i acústic i minimitzar l'emissió de gasos d'efecte d'hivernacle i el consum d'energia no renovable.

En aquest sentit, el regidor ha avançat que l'objectiu és arribar als 100 quilòmetres de carril bici a Palma durant aquesta legislatura.

Per a aconseguir aquests objectius les línies estratègiques de l'àrea que ha presentat Dalmau són les següents:

- Recuperar espai per al vianant (zones per a vianants, camins escolars, ampliació de voreres).

- Ampliar l'espai per a la bicicleta.

- Pacificar el trànsit (limitació de velocitat a 30km/h) i noves zones 30, aparcaments, Acires i increment de zones ORA.

- Reforçar el transport públic, invertir i donar-li preferència.

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris