Setmanari d'informació local - 138 anys

Pagesos demanen al Govern un pla de promoció del producte local

38517

Les organitzacions agràries Asaja, Unió de Pagesos de Mallorca i UPA-AIA Balears han presentat a la Conselleria d'Agricultura i Pesca un pla de Promoció i Actuacions per a incrementar la comercialització dels productes agroalimentaris de les Illes. Segons han informat aquestes entitats, l'objectiu és incrementar el volum de comercialització i el benefici obengut pel productor.

Com a principal mesura sol·liciten «definir amb claredat» què es considera producte agroalimentari de les Balears, ja que «existeix entre el consumidor una falta de coneixement real sobre què és el producte local i quin és el producte que es comercialitza a través de venedors locals». Per això, apunten que aquesta mesura «hauria de dirigir-se tant a consumidors com a distribuïdors, detallistes i productors».

Les organitzacions agràries demanen consensuar el pla «permanentment» amb el sector, creant una mesa de seguiment amb la possibilitat de possibilitar també a empreses i altres agents específics -com a consells reguladors i associacions de productors-. Entre les actuacions a curt termini, Asaja, Unió de Pagesos de Mallorca i UPA-AIA proposen dissenyar una campanya de publicitat «d'impacte immediat», dirigida fonamentalment al consumidor.

També es reclamen ajudes a la comercialització, sobretot, «als sectors amb greu risc»: la carn (xots, cabrits, porcelles i vedelles) o la pesca. A més, les associacions agrícoles demanen ajudes a la retirada de vaques velles o amb problemes cap a escorxadors; establir ajuda al transport d'exportació a altres Illes, Península o Europa; compensació econòmica a les empreses de distribució especialitzades en lactis i activació de mesures de retirada a les OPFH.

Entre les actuacions a mitjà i llarg termini, reclamen actualitzar i difondre en les xarxes la web illesbalearsqualitat.com; adaptar el missatge del programa escolar sobre producte local; foment de les visites a explotacions agràries per part de consumidors i turistes (Agrorutes i oleoturisme); edició de material de promoció; fires locals, i actuacions a l'Escola d'Hostaleria, entre altres idees.

També, demanen ampliar les línies de subvencions per a realitzar accions de promoció de producte local per part de tercers, per a incrementar la presència de referències de productes locals en els seus establiments. Finalment, demanden una major agilitació en la tramitació i pagament de les ajudes pendents, i de les noves que es puguin articular; i plantegen que els arribin fons de l'impost turístic per a la seva execució.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.