Setmanari d'informació local - 138 anys

La Plataforma Antiautopista continua la lluita i torna a demanar la paralització de les obres de l'autopista Llucmajor-Campos

36947
Imatge dels membres de la Plataforma Antiautopista. | dBalears

La Plataforma Antiautopista ha demanat un «últim esforç» per tal de paralitzar les obres de l'autopista Llucmajor-Campos que, segons un informe preliminar fet públic aquest dissabte, estima en més de 26.000 tones de CO2 les emissions degudes «directament» a aquestes.

Segons ha informat la Plataforma aquest dissabte, «aquesta decisió sí que està en mans d'autoritats mallorquines», atès que «en això no es depèn ni del Govern ni d'AENA».

En aquest sentit, ha considerat que les 52 hectàrees destinades a l'autopista haurien de ser dedicades, per coherència amb l'emergència climàtica, declarada pel Govern i el Consell, a la reforestació, assegurant que així s'aconseguiria una capacitat d'absorció de 27.000 tones de CO2 a l'any.

Respecte al càlcul d'emissions de CO2, la Plataforma ha assenyalat que aquest ha estat «moderat» i ha destacat que només s'ha tingut en compte una part de les emissions generades per les obres.

Concretament, els ecologistes detallen que han calculat les emissions derivades de «la fabricació de l'asfalt necessari per a la construcció de l'autopista, l'obtenció de la grava d'anivellament i els treballs d'excavació que suposaran, en total, una emissió a l'atmosfera de 26.467 tones de CO2».

En aquest sentit, ha assenyalat que actualment s'estima en 12.000 les tones de CO2 emeses en un any pels vehicles que circulen al llarg dels vuit quilòmetres de l'actual carretera Palma-Llucmajor.

Per aquest motiu, la Plataforma ha advertit que les emissions de CO2 augmentaran amb l'increment del trànsit induït per l'autopista, xifrant en altres 12.000 tones de CO2 l'increment que podria produir-se en els pròxims anys en aquest tram de via.

Finalment, els autors de l'estudi, que ha fet públic la Plataforma, han assegurat «no entendre com es continuen ampliant infraestructures -autopista i aeroport- si la capacitat de càrrega d'aquestes Illes ja s'ha superat fa molt».

A més, han afegit que «com més se superi la capacitat de càrrega més empitjorarà l'estat del medi natural -platges brutes, praderies de posidònia perdudes, etcètera- i s'estarà més a prop del col·lapse». Per tant, han conclòs, «s'està en el camí totalment oposat al turisme sostenible que predica el Govern».

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.