Setmanari d'informació local - 138 anys

Contreras: «El futur de Palma passa pel decreixement en l'arribada de turistes»

36369

El coordinador MÉS-Estimam Palma, Miquel Àngel Contreras, considera que s'ha d'implementar «mesures de decreixement turístic i de desturistització per tal de garantir la sostenibilitat de Palma i de l'illa en el seu conjunt». Davant una possible operació d'ampliació de les instal·lacions aeroportuàries, i per tant, d'un augment en el trànsit aeri, la coalició ecosobiranista considera que tant el model de gestió com l'impacte d'aquesta gran infraestructura «s'han d'afrontar des dels criteris de servei públic i la responsabilitat ambiental i per tant l'emergència climàtica».

En aquest sentit, Miquel Àngel Contreras afirma que la mobilitat «és un dret per als residents, i l'aeroport no pot ser una màquina de generar ingressos que se'n van a Madrid i no retornen, mentre la ciutadania de Palma suporta els perjudicis mediambientals i de pressió humana».

MÉS-Estimam Palma recorda que l'aeroport de Palma obté beneficis anuals de més de 200 milions d'euros, i la reinversió és nul·la. «AENA té un deute històric amb Palma, i les Illes. És una greu irresponsabilitat obviar les afectacions que ja patim dia a dia com a conseqüència de l'emergència climàtica. Per això, ens sumam a les iniciatives europees que promouen reduir els viatges aeris vinculats a l'activitat turística, sempre garantint la connectivitat dels residents».

El coordinador de MÉS-Estimam Palma aposta pel decreixement: «No és un tabú, és una obligació, una responsabilitat i un compromís amb nosaltres mateixos, el futur nostre entorn».

Algunes de les mesures que es proposen per a reduir l'impacte ambiental i recuperar la gestió de servei públic són les següents:

  • Cogestió de l'aeroport i control públic d'AENA, evitar la seva privatització i garantir la connectivitat del servei públic.
  • Decreixement activitat turística, sempre garantint connexió dels residents amb la reducció del nombre de vols turístics i tancament de l'activitat en horari nocturn.
  • Reducció de la contaminació de renous i lumínica.
  • Canvi de model de mobilitat per conectar la ciutat amb l'aeroport a través del transport públic de l'autobús i el tramvia, així com de la bicicleta.
  • Mesures compensatòries i de reinversió en l'entorn: protecció de zones humides del Pla de Sant Jordi, entorn naturalitzat, integració paisatgística de les instal·lacions, protecció diversitat biològica de l'entorn, protecció del paisatge i el patrimoni. Clar exemple de ses Fontanelles.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.