Setmanari d'informació local - 138 anys

El Govern espanyol dóna suport al Consell per a convertir-se en Observatori de Turisme Sostenible

34927

La secretària d'Estat de Turisme, Bel Oliver, ha donat suport a aquest dimarts al Consell de Mallorca per a ser Observatori de Turisme Sostenible (OTS), després de reunir-se amb la presidenta de la institució insular, Catalina Cladera, a Madrid.
«Hem demanat l'aval a la Secretaria d'Estat de Turisme i ja tenim el seu suport per a convertir-nos en Observatori i poder formar part de la xarxa Organització Mundial del Turisme (OMT)», ha dit Cladera en declaracions als mitjans després de la trobada.

Així mateix, Cladera ha destacat que el Pla Estratègic del Consell «ja va en aquest sentit» i ha concretat que «uneix la promoció a la sostenibilitat, per a obrir-se a nous mercats com l'escandinau, asiàtic o nord-americà, interessats en un producte diferent que Mallorca pot oferir». Segons han explicat des de la institució insular, ser un OTS suposa «participar en un sistema que proporciona eines de seguiment puntual, sistemàtic i regular del rendiment i de l'impacte turístic».

A més, també permet connectar diferents destinacions, de manera que «s'afavoreix un millor enteniment de l'ús dels recursos i fomentar una gestió responsable del turisme». Actualment, a l'Estat espanyol només hi ha una destinació amb aquesta distinció, Navarra, i existeixen un total de 28 OTS a tot el món. D'altra banda, Cladera ha explicat que el Consell, a través de la Fundació Mallorca Turisme, ha tramitat la seva inclusió en l'Organització Mundial del Turisme i, de moment, la sol·licitud ha estat acceptada i s'espera que a mitjan 2020 ja sigui efectiva. A la xarxa de l'OTS hi ha 158 estats de tot el món que té per finalitat «defensar valors ètics, socioeconòmics i de sostenibilitat de la indústria turística».

«Atreure nous mercats»

Cladera, a més, també ha explicat que s'han establert «línies de treball» amb 'Turespaña' i la Secretaria de l'Estat per a dur a terme actuacions de promoció turística a mercats emissors i explorar de nous.

«Pensam que els nous mercats poden ser l'escandinau, el rus, el de luxe, l'americà o l'asiàtic, ja que poden estar interessats en un producte diferent al de sol i platja que, evidentment, és bàsic i està consolidat, però també hi ha altres productes», ha argumentat. En aquest sentit, ha exemplificat amb la gastronomia, la cultura, el patrimoni natural, el senderisme, l'esport i els congressos, entre altres. «Volem obrir-nos a altres mercats i diversificar, Mallorca reuneix totes les condicions», ha postil·lat.


Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.