Setmanari Sóller

134
anys

El Consell executarà 12 quilòmetres de carrils bici i per a vianants el 2020

12-04-2019

El Consell de Mallorca executarà l’any 2020 un total d’11, 8 quilòmetres de carrils bici i per a vianants. A partir de l’any que ve, el departament de Mobilitat i Infraestructures vol donar un gir de 180 graus a la gestió dels projectes d’obra i conservació de les nostres carreteres evitant grans nous macroprojectes impactants sobre el territori i centrant-se, en canvi, en actuacions en la xarxa secundària i la mobilitat sostenible entre municipis així com l’accés a aquests darrers.

En aquest sentit, es redimensionaran bona part dels projectes per a minimitzar-ne l’impacte mediambiental i el consum territorial. Projectes tots de caire municipalista i dirigits a resoldre els problemes històrics de seguretat i de l’estat de conservació. És per això que algunes de les noves polítiques previstes són la inversió de més de 6,8 milions d’euros en aquesta ambiciosa ampliació de la xarxa de carrils bici, sendes ciclables i per a vianants.

També es preveu substituir gradualment els reforços de ferm actuals per altres de més ecològics a partir de l’ús d’elements reciclats, com ara pneumàtics. A més, entre d’altres accions, es disposaran noves barreres de seguretat (especialment a la Serra de Tramuntana) i pantalles acústiques. S’apostarà per l’ús de radars pedagògics i mecanismes de detecció i avís de presència de ciclistes i, també, pels avanços en senyalització lumínica i millores en la xarxa de túnels.

Al mateix temps, es desenvoluparan importants inversions per a millorar la seguretat i mobilitat de la xarxa secundària de carreteres. Incidint especialment en mesures des del punt de vista de la mobilitat sostenible. Unes accions dotades amb un total de 68 milions d’euros.

D’altra banda, s’invertiran 14.100.639 €, per al manteniment de tota la xarxa de carreteres optimitzant els contractes, incloent-hi clàusules socials i ambientals per a la contractació i millorant-ne la gestió. També s’augmentarà la periodicitat de les neteges tant de marges, cunetes i vorals, s’eliminarà gradualment l’ús d’herbicides i s’implementaran millores de protecció de talussos i de contenció per a possibles despreniments a la Serra de Tramuntana mitjançant nous sistemes de teledetecció.

Igualment, es replicarà, amb la millora i optimització prèvia, la restricció d’accés al far de Formentor. Per això es vol comptar amb estacions d’aforament i restriccions d’accés a zones mediambientalment sensibles.

L’any que ve es començarà amb l’elaboració del pla d’aparcaments dissuasius. Es disposarà de 0,4 milions d’euros per fer els estudis previs pertinents i també els referents al camp de la mobilitat sostenible.

A partir del primer de gener entra en vigor el nou contracte de la ITV i el Consell de Mallorca el gestionarà de manera directa. Es destina una partida de 8 milions d’euros que permetrà redundar de manera molt significativa en la millora del servei actual; tant pel que fa al temps d’espera, als preus o al personal, com en tot el que es refereix a les instal·lacions. D’altra banda, es destinen 0,4 milions d’euros a un pla per renovar i reposar maquinària amb la finalitat de poder modernitzar-la i a més a més, es dedicaran 1,45 milions d’euros per començar amb la posada en marxa del projecte de construcció de la cinquena estació.

El departament de Mobilitat i Infraestructures compta amb un pressupost de 106.478.264 d'euros per al 2020. És el segon departament amb més dotació del Consell de Mallorca, que te per l’any que ve una dotació pressupostària de 468.854.490 €. Aquests seran els primers comptes de la nova legislatura i són un clar reflex del nou impuls que vol donar l’equip de govern a la institució mallorquina. Els comptes aprofundiran en les polítiques progressistes per Mallorca, marcades als Acords de Raixa, i que se centren en la triple sostenibilitat: ambiental, social i econòmica

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris