El barri de Santa Catalina ja és una nova zona 30 de trànsit pacificat després de que l’àrea de Mobilitat hagi completat durant aquests mesos d’estiu les tasques de senyalització com a tal a tota la zona.
En concret, durant les darreres setmanes s’han instal·lat unes 35 senyals tant horitzontals com verticals als 22 accessos a les àrees interiors dels eixos perimetrals del carrer Indústria, Joan Crespí, avinguda Argentina i els eixos transversals interiors dels carrers Espertero-Compte de Barcelona i Caro.
Amb la implantació d’aquesta nova zona 30, la segona que està implantada a Palma després de la de Son Sardina, l’àrea de Mobilitat vol impulsar els hàbits de mobilitat més sostenible i que aquest barri esdevingui un exemple de com a traves de la participació, la informació i la conscienciació, s’aconsegueix establir el límit de 30 km/h com a referent per a vies secundàries i locals.
El Tinent de batle de Mobilitat Sostenible, Francesc Dalmau, juntament amb la directora general de l’àrea Irene Nombela, la regidora de Districte Ponent, Angélica Pastor i el el coordinador de Districte, Manuel Fernández i veïns de la zona han recorregut avui el barri per comprovar in situ les millores a la seguretat vial de la zona.
Característiques de les zones 30
Per a instal·lar una zona 30 s’han de complir una sèrie de característiques, que es compleixen al barri:
- A zones o barris residencials.
- A zones on hi abundin petits comerços o zones mixtes residencials/comerços.
- A carrers on la funció local és més important que la circulació.
A les zones 30 les prioritats s’inverteixen i el vianant passa a tenir prioritat davant del vehicle.