Setmanari d'informació local - 138 anys

El barri de Santa Catalina ja és una zona 30 de trànsit pacificat

32357

El barri de Santa Catalina ja és una nova zona 30 de trànsit pacificat després de que l’àrea de Mobilitat hagi completat durant aquests mesos d’estiu les tasques de senyalització com a tal a tota la zona.

En concret, durant les darreres setmanes s’han instal·lat unes 35 senyals tant horitzontals com verticals als 22 accessos a les àrees interiors dels eixos perimetrals del carrer Indústria, Joan Crespí, avinguda Argentina i els eixos transversals interiors dels carrers Espertero-Compte de Barcelona i Caro.

Amb la implantació d’aquesta nova zona 30, la segona que està implantada a Palma després de la de Son Sardina, l’àrea de Mobilitat vol impulsar els hàbits de mobilitat més sostenible i que aquest barri esdevingui un exemple de com a traves de la participació, la informació i la conscienciació, s’aconsegueix establir el límit de 30 km/h com a referent per a vies secundàries i locals.

El Tinent de batle de Mobilitat Sostenible, Francesc Dalmau, juntament amb la directora general de l’àrea Irene Nombela, la regidora de Districte Ponent, Angélica Pastor i el el coordinador de Districte, Manuel Fernández i veïns de la zona han recorregut avui el barri per comprovar in situ les millores a la seguretat vial de la zona.

Característiques de les zones 30

Per a instal·lar una zona 30 s’han de complir una sèrie de característiques, que es compleixen al barri:

  • A zones o barris residencials.
  • A zones on hi abundin petits comerços o zones mixtes residencials/comerços.
  • A carrers on la funció local és més important que la circulació.

A les zones 30 les prioritats s’inverteixen i el vianant passa a tenir prioritat davant del vehicle.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.