Setmanari d'informació local - 138 anys

La integració tarifària entre l'EMT i el TIB serà una realitat enguany

28651

L'Ajuntament de Palma i el Govern han signat el conveni per a la segona fase de la integració dels seus sistemes de transport públic, amb el qual els usuaris de la targeta intermodal podran utilitzar els autobusos de l'EMT sense pagar pel transbord quan arribin des de la xarxa d'autobusos TIB des de la Part Forana.

Segons ha avançat el conseller de Territori, Energia i Mobilitat, Marc Pons, la integració serà efectiva en qüestió de mesos, a mesura que es vagi completant la instal·lació del sistema de validació, i en tot cas, dins d'aquest any.

El conveni ha estat signat pel conseller Pons com a president del Consorci de Transports de Mallorca; el batle Antoni Noguera, en representació de l'Ajuntament de Palma, i el regidor Joan Ferrer, com a representant de l'EMT.

El Govern ha invertit 6 milions d'euros en la compra de la maquinària necessària per al canvi. A més, en virtut d'aquest conveni, Palma i el Govern es compensaran mútuament, cada any, pels costos econòmics. L'EMT pagarà 600.000 euros al Consorci de Transports de Mallorca (CTM) i aquest abonarà un milió d'euros.

Els viatgers que utilitzin la targeta intermodal podran fer un transbord entre les dues xarxes TIB i EMT de manera gratuïta, i només pagaran pel trajecte en l'autobús interurbà. El transbord haurà de fer-se dins d'un període de 60 minuts del TIB a l'EMT i de 90 minuts en el sentit contrari.

En el cas de les línies de Palma a l'aeroport, el transbord tendrà un cost per als viatgers d'1,15 euros per viatge. Si un usuari utilitza la targeta intermodal per a viatjar dins de les línies de l'EMT, però sense fer transbord a la xarxa del TIB, el viatge també tendrà un preu d'1,15 euros.

Es tracta de la segona fase del procés d'integració entre tots dos sistemes de transport públic. La primera va començar al setembre, en fer vàlida la targeta ciutadana palmesana per al servei de metro de la línia M1 (Plaça Espanya-Universitat de les Illes Balears).

La segona fase entrarà en vigor, segons ha informat la Conselleria, dos mesos després de la posada en marxa de les noves concessions del transport regular per carretera, actualment en procés de licitació. Els nous autobusos hauran de comptar amb els equipaments tecnològics necessaris per a llegir les dues targetes, i els antics hauran d'adaptar-se.

Per a la renovació dels equipaments tarifaris, el Govern i Palma varen signar un altre conveni el 12 de febrer de 2018, amb el qual el CTM es compromet a adquirir 200 màquines de bitllets i 400 validadores de targetes i a cedir-les gratuïtament a l'EMT de Palma. El subministrament dels equipaments està previst per a enguany.

El batle de Palma ha valorat la «cooperació institucional i la corresponsabilitat» de les dues institucions i ha insistit que «el principal paràmetre d'una ciutat moderna i europea és la mobilitat sostenible». Noguera ha ressaltat també que «fer que el transport públic sigui més competitiu és un repte per a rompre la dependència de la ciutat amb el cotxe».

Per part seva, el regidor Ferrer ha subratllat que les dues xarxes de transport «vivien d'esquena l'una de l'altra» i ha explicat que donar forma al conveni no ha estat fàcil per qüestions tècniques.


Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.