Setmanari d'informació local - 138 anys

La reducció de velocitat a 90 km/h en carreteres convencionals entrarà en vigor el 29 de gener

26869

La reducció de velocitat a 90 km/h en les carreteres convencionals entrarà en vigor el 29 de gener, segons ha informat la Direcció General de Trànsit (DGT). La modificació del Reglament General de Circulació que preveu la mesura va ser aprovada en el Consell de Ministres del 28 de desembre i publicada en el Boletín Oficial del Estado (BOE) l'endemà, encara que entra en vigor al mes de la seva publicació.

Aquesta modificació preveu canvis en l'article 48 del Reglament General de Circulació referit als límits de velocitat en les carreteres convencionals, amb la fi principal de reduir la sinistralitat viària i complir l'objectiu establert en l'estratègia de Seguretat Viària 2011-2020 de baixar de 37 la taxa de morts en accident de trànsit per milió d'habitants. En 2017 la taxa va ser de 39.

Aquesta modificació suposa la desaparició dels diferents límits de velocitat genèrics establerts, 90 i 100 km/h per a turismes i motocicletes, en funció de si la via disposava o no de metre i mig de voral practicable, reduint-ho a una limitació general de 90 km/h.

Els canvis d'aquest límit de velocitat afectaran uns 10.000 quilòmetres de vies de l'Estat espanyol. Els límits de velocitat que ara es modifiquen es varen fixar a principi dels anys 80 del segle passat, quan la xarxa viària espanyola no tenia gairebé quilòmetres de vies d'alta capacitat, situació completament diferent de l'actual.

A més, aquesta iniciativa suposa reduir la diferència de velocitat entre vehicles de transport de viatgers i mercaderies respecte dels turismes. Els països de la Unió Europea amb menors taxes de morts per milió d'habitants en accident de trànsit tenen, segons dades del Ministeri d'Interior, un diferencial de límit de velocitat entre vehicles lleugers i pesats, en carreteres convencionals, que oscil·la entre el 0 i 10 km/h.

Segons diferents estudis, els vehicles que circulen a velocitats dispars de la mitjana de la via, com poden ser els camions en relació a turismes i motocicletes, són més susceptibles de provocar un accident, amb una probabilitat sis vegades major que si aquests vehicles circulessin a la mitjana de la resta de vehicles. A més, velocitats de circulació més homogènies afavoreixen la fluïdesa del trànsit.


Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.