Setmanari Sóller

133
anys

La Via de Cintura millorarà dos accessos i habilitarà un tercer carril en un tram

30-11-2018

La Comissió per a les Línies Estratègiques de Mobilitat de Mallorca ha aprovat aquest divendres diferents mesures amb l'objectiu de millorar la fluïdesa del tràfic en la Via de Cintura (Ma.-20) i els seus accessos. En concret, s'habilitarà un tercer carril en un tram que es limitarà a 80 quilòmetres per hora i s'obriran nous carrils en els accessos des de l'autopista d'Inca i la de l'aeroport.

Segons ha informat el Consell, es crearà un carril d'incorporació directa per als vehicles procedents de l'autopista d'Inca (Ma.-13) que entren en la Via de Cintura en sentit Andratx. Actualment, els conductors han d'utilitzar el carril d'incorporació que surt cap a Son Hugo i és necessari realitzar un canvi de carril per continuar per la Via de Cintura.

Per crear aquest nou vial es reduiran els carrils actuals de la Via de Cintura de 3,50 a 3,30 metres. Això es complementarà amb una reducció de la velocitat de 120 a 80 km/h aquest tram de la Ma.-20. En l'accés des de l'autopista de l'aeroport (Ma.-19), s'habilitarà un segon carril per poder entrar directament en la Via de Cintura, ja que actualment només s'utilitza un carril i l'altre va cap a la rotonda de Can Blau (en sentit Manacor).

Una vegada millorats aquests dos accessos, per agilitar el tràfic es crearà un tercer carril en la Via de Cintura des del seu inici amb la Ma.-19 fins a l'altura de l'Estadi Balear. A partir d'aquest punt, actualment ja hi ha tres carrils en cada sentit.

Per crear aquest tercer carril, es reduiran de 3,50 a 3,30 m i la velocitat màxima passarà de 120 km/h a 80 km/h en aquest tram. Aquestes actuacions es duran a terme a l'inici de l'any. El Consell preveu informar prèviament als ciutadans sobre els canvis que sofriran les vies.

La consellera de Territori i Infraestructures, Mercedes Garrido, ha remarcat que «hi ha 180.000 vehicles diaris a la Via de Cintura de Palma i és difícil fer segons quines accions immediates». Per això, la Comissió ha optat per repintar carrils i la modificació de les senyalitzacions verticals.

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris