Setmanari d'informació local - 138 anys

El còmic de la campanya 'Mallorca té nom de dona' pretén «visibilitzar les dones»

25649

La Direcció Insular d'Igualtat ha llançat la campanya 'Mallorca té nom de dona' per «visibilitzar les dones i recuperar de l'oblit a aquelles que han deixat una fita d'una manera o una altra a l‘Illa».

Segons ha informat el Consell de Mallorca, la protagonista de la campanya d'aquest any és Dorothea Bat, paleontòloga galesa que descobreix el 'Myotragus balearicus', i aquesta ja compta amb un còmic propi creat per la il·lustradora Elisa Martínez, el qual s'ha presentat aquest dimecres al Centre Cap Vermell a Cala Ratjada.

Des de fa tres anys, 'Mallorca té nom de dona' és una campanya que ha recuperat noms com Catalina Homar, Clara Hammerl, Margarita Jofre, Dorothea Bat o col·lectius com les sabateres d'Inca, a més de potenciar el debat sobre la presència o la situació de les dones a l'educació, la ciència, l’emprenedoria econòmica o en matèria d'atenció social.

Així mateix, la il·lustradora, que ha presentat aquest dimecres el còmic juntament amb el vicepresident segon i conseller de Participació Ciutadana i Presidència, Jesús Jurado, la directora insular d'Igualtat, Nina Parrón, i el batle de Capdepera, Rafel Fernández.

«Durant aquests tres anys, hem pogut recuperar sis dones i col·lectius oblidats per la nostra societat i esperem poder visibilitzar moltes més perquè formen part de la nostra història i és hora que tenguin el seu lloc», ha declarat Jurado.

En la mateixa línia, Parrón ha assenyalat que «invisibilitzar les dones, els seus gestos, és violència simbòlica i 'Mallorca té nom de dona' les recupera de la foscor, és qüestió de justícia».

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.