Setmanari d'informació local - 138 anys

Consum ha registrat 4.233 reclamacions el primer semestre

23127

La Direcció General de Consum ha registrat 4.233 reclamacions el primer semestre de 2018 i preveu tancar l’any amb més de 8.400, és a dir mil més que el 2017. Part d’aquest increment es deu a l’impuls que s’ha donat al sistema informàtic de reclamació telemàtica sense necessitat de tenir DNI electrònic, la qual cosa ha generat un augment notable de les reclamacions a través d’Internet. Així, en els primers sis mesos 643 persones han posat una reclamació sense haver-se de desplaçar a cap oficina, mentre que en tot l’any passat varen optar per aquesta via 855.

Així ho indiquen les dades del Servei d’Atenció al Consumidor, segons les quals, entre el primer de gener i el 30 de juny, a Mallorca s’han registrat 3.297 reclamacions; a Eivissa i Formentera, 589, i a Menorca, 347.

Per sectors, de manera global a les Illes Balears, els més reclamats són telecomunicacions, telefonia i Internet (1.133 reclamacions); transport aeri (800) i serveis d’oci (viatges, allotjament turístic, bars, restauració, espectacle musical, museus, instal·lacions esportives), amb 286 queixes.

Per illes, les dades d’àrees amb més queixes varien: a Mallorca dominen les telecomunicacions (937), el transport aeri (534) i el subministrament d’energia i aigua (226); a Menorca encapçalen la llista el transport aeri (125), les telecomunicacions (67) i el subministrament d’aigua i energia (32); a Eivissa i Formentera, els tres sectors que generen més reclamacions són el de transport aeri (141), les telecomunicacions (129) i el de bancs i intermediació financera (35).

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.