Setmanari d'informació local - 138 anys

Un total de 18 instituts comptaran amb educadors socials el pròxim curs

22783

El Govern ampliarà en el curs 2018-2019 el nombre d'instituts de secundària que comptaran amb educadors socials, amb el que passarà de 10 a 18 centres, als quals donaran servei 19 tècnics. Així ho han anunciat la consellera de Serveis Socials i Cooperació, Fina Santiago, i el conseller d'Educació, Martí March. Els programes que apliquen aquests tècnics se centren en cinc àrees, però la més demandada és la de prevenció de l'absentisme escolar.

En el pròxim curs s'amplia el nombre de tècnics amb 9 educadors socials que se sumen als deu d'aquest curs. Un d'ells exercirà com a coordinador. En el curs 2017-2018 ja comptaven amb educadors socials els IES Aurora Picornell, Antoni Maura, Juníper Serra, Josep Sureda i Blanes, Pau Casesnoves i Manacor a Mallorca; els IES Pascual Calbó i Josep Maria Quadrado de Menorca; i els IES Algarb i Sa Serra d'Eivissa.

En el pròxim curs se sumaran sis centres de Mallorca (IES Francesc de Borja Moll, Can Peu Blanc sa Pobla, Felanitx, Calvià, Son Ferrer i Llucmajor) i dos d'Eivissa (IES Santa Maria i Sa Colomina). El conseller March ha destacat que els programes s'apliquen contemplant tota la comunitat educativa i famílies com a participants. Es fa especial incidència en alumnat amb indicadors de risc social que es tradueixen en dificultats d'aprenentatge i problemes de convivència, absentisme escolar, fracàs escolar i abandó prematur.

Al llarg de l'últim curs els tècnics han desenvolupat 24 programes en els deu instituts participants, on han atès 468 alumnes com a beneficiaris directes, encara que el Govern xifra en 9.363 els beneficiaris indirectes. En el marc d'aquest programa s'han realitzat 243 informes d'intervenció, s'han produït 393 demandes de centre, vuit de les famílies i 27 de serveis externs. A més, els tècnics han efectuat 32 visites a domicili, han obert 188 protocols d'absentisme, s'han convocat 852 reunions amb serveis externs i s'han elaborat 160 informes de derivació a serveis externs.

Els programes abasten les àrees d'assetjament escolar, atenció a l'alumnat amb indicadors de risc social, desenvolupament del pla d'acció tutorial, dinamització del treball comunitari i sociocultural i, el més demandat, prevenció de l'absentisme escolar, seleccionat com a preferent pel 90 per cent dels instituts.

El conseller March ha recalcat que l'absentisme «sempre és una situació de risc que pot possibilitar altres tipus de problemes socials més greus». A més, ha recordat que cal tenir en compte l'edat i l'etapa de canvis que travessen els alumnes en secundària. Per la seva banda, el director general d'Innovació i Comunitat Educativa, Jaume Ribas, ha explicat que els programes incideixen a evitar «que un absentisme esporàdic es pugui convertir en crònic».

Li segueixen com els programes més sol·licitats els programes d'atenció a alumnes amb indicadors de risc social i els de dinamització de treball comunitari i sociocultural en el marc escolar. Tant March com Santiago han apostat per ›anar consolidant» en tots els aspectes aquest programa que els centres «valoren molt positivament». Santiago ha explicat que la demanda ha estat superior a la prevista i ha reivindicat que «no pot ser que menors que entrin en el sistema judicial o de protecció de menors no hagin passat pel sistema de serveis socials», la qual cosa revela «una estructura de detecció deficient».

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.