Setmanari d'informació local - 138 anys

La Generalitat idea una «immersió lingüística en anglès» per a assignatures no lingüístiques

22533

La Generalitat vol potenciar, d'una forma progressiva, que els docents imparteixin en anglès matèries no lingüístiques a les aules, estenent pràctiques com donar assignatures de Coneixement del Medi a ESO. Així ho ha anunciat aquest dimecres el secretari de Polítiques Educatives, Carles Martínez, en la roda de premsa de presentació dels resultats de les proves de sisè de Primària i quart d'ESO.
Ha explicat que en aquells centres que han introduït l'anglès en matèries no lingüístiques els resultats són «espectaculars» a final de l'etapa educativa a nivell competencial, i ha subratllat que el departament vol fer una aposta molt clara per l'anglès a través de les xarxes de millora que vol implantar, amb la voluntat que els centres comparteixin experiències. Ha assenyalat que en l'actualitat no és «òptim» el percentatge de professorat adequat per donar en anglès en aquest tipus de classes, però que cada vegada les noves generacions de docents vénen amb major preparació, i espera que el que ara ja es realitza en alguns centres, s'implanti d'una forma progressiva. Martínez ha advocat per una «immersió lingüística en anglès», i ha assenyalat que aquest tipus de pràctiques funcionen quan la matèria s'imparteix íntegrament en llengua anglesa.

Els arguments en dades

A la prova de sisè de Primària, el nivell de competència en Llengua Anglesa se situa en 76,3, baixant dels 79,9 que va aconseguir el curs anterior i posant-se a nivell una mica superior que en els cursos entre 2012 i 2016 (que oscil·lava entre 73 i 75). A la prova de quart d’ESO l'anglès aconsegueix una mitjana de 73,9, una puntuació similar a l'aconseguida el curs passat (que va anar de 74,1).

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.