Setmanari d'informació local - 138 anys

MÉS reclama 25 milions per a projectes ferroviaris de Mallorca amb una esmena als PGE a través de Compromís

20335

MÉS per Mallorca ha presentat, a través del grup de Compromís al Congrés dels Diputats, una esmena als Pressupostos Generals de l'Estat per reclamar al Govern espanyol un augment de 25 milions per a projectes ferroviaris a Mallorca durant el 2018.

Aquesta partida s'emmarcaria dins d'un conveni de quatre anys per un import total de 400 milions d'euros. Així ho ha anunciat el portaveu de MÉS en el Consell, Pere Fuster, qui ha insistit que volen «que el tren de Llevant sigui una realitat, ja que és un transport ràpid, útil i sostenible».

No obstant això, Fuster ha alertat que l'esmena només tendrà sentit si va acompanyada «en un futur immediat» d'un conveni ferroviari «ben dotat, vinculant i que fixi quantitats determinades per a cada any». «Quan es va signar l'anterior conveni anava de la mà d'una quantitat de doblers que mai s'ha rebut», ha denunciat.

Segons les dades que ha exposat el conseller de MÉS, del conveni signat el 2008 per 443 milions d'euros, només arribaren 57,5 i en la legislatura passada «es va donar per extingit aquest document». Per això, ha protestat perquè «no va arribar ni un 13 per cent de les quantitats estipulades» i des de llavors només s'han anat signant convenis per a petites inversions -d'uns quatre milions anuals-.

Per això, des de MÉS consideren que «només amb aquest nou conveni, i una quantitat fixa cada any, es faria realitat el tren de Llevant, ja que es tracta d'un dels projectes estrella de millora de la mobilitat de l'illa». «Madrid ha de pagar, no pot ser que es gastin milers de milions d'euros en AVE i a Mallorca no arribi res», ha criticat Fuster, que ha insistit que es tracta d'una «infraestructura necessària».

El partit ha recordat que les obres ja estaven començades i calcula que la quantitat que faria falta per acabar-les oscil·la entre els 150 i els 170 milions, per la qual cosa «es fa molt complicat que les institucions de les illes puguin fer-se càrrec en exclusiva». Fuster ha incidit que en el projecte presentat pel Govern «la inversió de l'estat a les illes en matèria ferroviària no arriba als quatre milions, un 0,1 per cent del total que dedica en tot l'Estat espanyol», la qual cosa ha qualificat com a «humiliant».

Amb tot, el conseller ha ressaltat que l'objectiu de MÉS és que les competències en transport terrestre es traspassin al Consell, perquè «els consells siguin els autèntics governs de les illes».

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.