Setmanari d'informació local - 138 anys

Després de l'èxit de la CatalApp neix la ValenciApp al País Valencià

19315

La Plataforma per la Llengua del País Valencià ha presentat aquest dimecres 'ValenciApp', una aplicació per a telèfon mòbil que permet valorar l'atenció oral, escrita i virtual del valencià en més d'1,5 milions d'establiments comercials amb l'objectiu de millorar la situació del valencià en el sector de consum i serveis.

ValenciApp, disponible per descàrrega gratuïta per a telèfons mòbils amb sistema operatiu Android i iOs, pretén «donar un impuls en el comerç en la nostra llengua i incentivar les empreses a considerar el valencià com un factor positiu per la seva activitat». Així ho han anunciat aquest dimecres el delegat de la Plataforma per la Llengua al País Valencià, Manuel Carceller, i la seva directora, Neus Mestres. La iniciativa, han subratllat, cerca «visibilitzar i premiar les bones pràctiques» dels establiments comercials en l'ús del valencià.

Una vegada descarregada l'aplicació, els usuaris es registren i poden valorar i comentar l'ús que es fa de la llengua en els més d'1,5 milions de comerços i establiments geolocalitzats a Google Maps en tota «l'àrea de domini lingüístic», ja sigui al País Valencià, Catalunya o les Balears, entre altres.

L'app classifica els establiments segons la responsabilitat lingüística que tenen. L'usuari pot valorar de l'1 al 5 l'ús que fan del valencià (oral, escrit i virtual) i compartir a les xarxes socials la seva experiència. A més, disposa d'un apartat per escriure comentaris, que seran revisats periòdicament per l'equip tècnic de la Plataforma per assegurar que no hi hagi comentaris inadequats o insultants.

D'aquesta manera, els usuaris podran conèixer què comerços realitzen la seva activitat diària i professional en valencià. Precisament per premiar el seu ús, la Plataforma per la Llengua tramitarà uns adhesius de reconeixement lingüístic als establiments que acumulen millors valoracions, amb la intenció d'ajudar a reconèixer la seva tasca en defensa del valencià en el comerç.

Aquests adhesius tendran una durada d'un any i podran ser renovades o no segons les valoracions dels usuaris. Per contra, si detecten reiterats comentaris negatius en alguns comerços, es posaran en contacte amb ells per oferir-los ajuda i material que els permeti millorar en aquest aspecte, ha explicat Mestres. Amb la ValenciApp, l'ONG del valencià pretén impulsar l'ús de la llengua en el sector econòmic per «superar una situació de desigualtat lingüística», atès que el valencià ocupa un lloc «escàs» en el comerç, ha admès Carceller.

I això malgrat que, tal com ha recordat Carceller, una enquesta de la Generalitat de 2015 posava en relleu que el 73,5% del sector serveis deia entendre bé o molt bé el valencià i s i mostrava a favor del seu ús. A més, en els darrers deu anys, ha afegit, el coneixement de la llengua ha estat un factor «favorable i positiu» per trobar feina.

De CatalApp a ValenciApp
Aquesta aplicació també existeix amb el format de 'CatalApp', en la resta dels Països Catalans, on està sent un èxit i supera les 50.000 descàrregues, ha apuntat la directora de la Plataforma per la Llengua.

Ara, 'ValenciApp' s'adapta a les formes valencianes i bolcarà els comentaris que s'hagin realitzat sobre establiments del País Valencià. Fins avui, amb l'antiga app s'han valorat uns 2.000 establiments valencians, que compten amb 4.500 valoracions, el 70% de les quals són positives. 

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.