Setmanari d'informació local - 138 anys

L’EMT i el Banc Europeu d’Inversions acorden la renovació de la flota d’autobusos

17403

El batle de Palma, Antoni Noguera; el gerent de l’Empresa Municipal de Transports de Palma (EMT), Mateu Marcús, i la Directora d’Operacions per a Espanya i Portugal del Banco Europeu d’Inversions (BEI), Birthe Bruhn-Leon, han formalitzat aquest dimarts l’acord amb l’EMT mitjançant el qual el BEI facilitarà fins a 30 milions d’euros per a la renovació de la flota. L’acte ha comptat amb la presència del batle de Palma, Antoni Noguera,i el regidor de Mobilitat, Joan Ferrer. El projecte compta amb el suport del Fons Europeu per a Inversions Estratègiques (FEIE), el principal pilar del Pla d’Inversions per a Europa de la Comissió Europea, conegut com a Pla Juncker.

L’acord signat aquest dimarts és el segon que el BEI desenvolupa dins del seu nou programa destinat a facilitar el finançament de sistemes de transport més nets. El suport del Pla d’Inversions per a Europa ha permès facilitar el finançament a llarg termini necessari per assegurar l’execució del projecte dins dels terminis establerts. 

Dues fases

El BEI ha concedit a l’EMT un préstec per un import de fins a 30 milions d'euros que es poden sol·licitar en un termini de 7 anys. La renovació es divideix en dues fases. Per a la primera es preveu una inversió total de 30 milions d’euros, dels quals la meitat seran aportats pel BEI, 15 milions. Els altres 15 procediran d’altres entitats. Per a la segona, el finançament està assegurat ja que quedarà una aportació del BEI de fins a 15 milions d’euros.

La flota de l’EMT es compon de 177 autobusos. D’aquests, 95 tenen entre 15 i 17 anys, xifra que suposa el 53,3 per cent del total, més de la meitat. Aquests són els autobusos que es renovaran els propers anys, que seran de gas natural. Els busos de gas natural permetran una reducció molt forta d'emissions de contaminants en relació al dièsel. Per exemple, es disminuirà en un 81% les partícules; en un 92%, la d’òxid de nitrogen i en un 63%, la d'hidrocarburs no metànics. Els contaminants més perillosos són les partícules i l’òxid de nitrogen.

Gasinera i tecnologia

Una altra de les novetats és que el finançament també permetrà construir una gasinera a les cotxeres de l’EMT per, d’aquesta manera, donar servei als nous busos de forma ràpida. A més, es renovarà el Sistema d’Ajuda a l’Explotació (SAE), un fet que permetrà a l’EMT fer un salt de modernitat tecnològic. També s’actualitzarà la tecnologia de comunicacions entre vehicles i control de cotxeres i la renovació total de la tecnologia d'equipament de validació i venda en vehicles.

Per últim, la renovació potenciarà la substitució dels vehicles de 12 metres, pels de 18 metres per, així, guanyar en un 35% més de capacitat, a més d’estalviar combustible i manteniment i tenir un menor número de busos complets.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.