Setmanari Sóller

133
anys

Millora general dels resultats acadèmics de secundària a totes les illes

17-01-2018

El conseller d’Educació i Universitat, Martí March, acompanyat del director general de Planificació, Ordenació i Centres, Antoni Morante, i del director de l’Institut d’Avaluació i Qualitat del Sistema Educatiu (IAQSE), Pere Moyà, han presentat aquest dimecres els resultats acadèmics d’educació secundària i batxillerat corresponents al curs 2016/17. Quant a l’històric de resultats s’observa que a les Illes Balears continua la tendència positiva apropant-se cada vegada més a les mitjanes dels resultats de la resta de comunitats autònomes estatals.

March ha volgut destacar que hi ha una «millora en tots els sentits» i que es deu fonamentalment «als centres educatius, les famílies i els professors». March ha afegit que de les dades se n’han d’extreure aplicacions pràctiques i per això ha anunciat accions concretes a quart d’ESO a través d’un programa específic i la implantació de 60 docents més i «a l’assignatura de matemàtiques farem unes jornades específiques en aquesta matèria».

Els indicadors dels resultats d’educació secundària corresponents al curs 2016/17 mostren que el 83’9% de l’alumnat de 4t d’ESO va obtenir el títol, la qual cosa suposa 3’4 punts més que en el curs 2011/12.
 
Els resultats del darrer curs escolar 2016-2017, en el cas de secundària confirmen, en general, una millora en els resultats acadèmics de 1r, 2n i 3r. Entre els cursos 2011-2012 i 2015-2016 es produeixen increments dels percentatges d’aprovats en totes les matèries estudiades. En el curs 2016-2017, la desaparició dels programes de diversificació curricular amb motiu de l’aplicació de la LOMCE ha provocat un decreixement dels resultats a 4t d’ESO, motivada per la baixada dels resultats dels alumnes procedents de PMAR.
 
La comparació de resultats per gènere, confirmen una vegada més uns millors resultats de les dones respecte als homes i en les desagregacions per illes destaquen els resultats dels alumnes de Menorca en relació amb els de la resta d’illes.
 
La millora en els percentatges d’alumnes que superen les diferents matèries, juntament amb la reducció del nombre d’alumnes repetidors, representen un avenç destacat pel que fa a la lluita contra el fracàs i l’abandonament escolar.
 
L’anàlisi de les dades de resultats del curs passat mostren una millora dels resultats a totes les àrees de 1r a 3r d’ESO quan es comparen amb els resultats del darrer curs de la legislatura anterior 2014/15:
 

  • Anglès: entre + 0’7 i 2’2 punts segons el curs.
  • Matemàtiques: entre + 2’5 i 4’2 punts segons el curs
  • Català: entre +1’7 i 2’9 punts segons el curs
  • Castellà entre +1’1 i 2’9 punts segons el curs
  • Ciències socials, geografia i història: entre + 0’8 i 1’9 punts segons el curs
  • Ciències de la naturalesa, biologia i geologia i física i química: -0’7 i 4’5 segons el curs

 
Batxillerat
Segons els indicadors de resultats del  2016/17 la matriculació a Batxillerat està estabilitzada els darrers anys. El 90% dels alumnes opten pel batxillerat ordinari i un 10% per la modalitat a distància. Per altra banda, el 50% de l’alumnat opta pel batxillerat d’humanitats, un 41% pel científic i un 9% per l’artístic.
 
Els resultats del batxillerat científic són significativament millors que als altres dos. I els resultats de segon estan 5 punts per damunt que els de primer a totes les matèries.
 
Hi ha una millora global quant a la promoció i titulació d’alumnat entre primer i segon de batxillerat des del curs 2011/12 de 7 punts.
 
Destaca en especial la titulació de l’alumnat de batxillerat artístic que al curs 2016/17 és un 13% superior que el nombre de titulats del curs anterior.

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris