Setmanari d'informació local - 138 anys

Un domini .cat encén la catalanofòbia d’un restaurant de Palma

16903

El restaurant Lupe Cafè Bistró, situat a l'Il·lustre Col·legi d’Advocats de Palma, ha estat el protagonista d'un nou episodi de catalanofòbia.

Segons ha pogut saber el dBalears, un responsable del restaurant s'ha posat en contacte amb una empresa de comunicació com si volgués contractar els seus serveis per a, únicament, expressar la seva catalanofòbia i boicot actiu a tot allò que té a veure amb Catalunya.

Aquesta persona s'ha posat en contacte telefònicament amb una empresa de comunicació mallorquina que havia passat pel restaurant durant el matí per tal d’oferir els seus serveis. En no trobar l'encarregat del restaurant, el comercial ha deixat una targeta de visita al cambrer.

Unes hores més tard, un responsable de Lupe Cafè Bistró s'ha vist amb la necessitat de telefonar a l'empresa de comunicació en haver vist que usen un domini .cat a la seva web. La conversa, a la qual ha tengut accés dBalears, ha estat aquesta: 


-Hola, buenos días

+Buenos días, dígame

-Bueno, veo que sois una empresa de…

+Sí, somos una empresa de comuniación mallorquina y hacemos…

-Ah!, mallorquina, mallorquina. I teniu .cat en el domini?

+Sí

-Bueno, jo te crid des del restaurant Lupe, que heu passat aquest dematí. Idò, no fa falta que torneu, vale?

+D’acord

-Nosaltres no volem res amb empreses catalanes

+Ah! Si és per això, t’estàs equivocant, nosaltres som valencians

-Valencians, i teniu .cat? Teniu el domini de Catalunya?

+No, el .cat és per una qüestió lingüística

-Sí, és català. Fora. Gràcies i adéu. És un altre client que perdeu, eh?

+És el primer, eh? Adéu

L'empresa mallorquina de comunicació ha destacat que és la primera vegada que ha patit aquesta discriminació. «Normalment és a l'inrevés, ens trobam amb gent que aprecia el compromís amb la llengua i ens felicita per oferir els serveis en català. Com és lògic, tenim el domini de la web corporativa amb .cat que representa la nostra llengua i cultura». Així, han explicat que el que més els ha sorprès no ha estat el rebuig sinó el fet que l'encarregat dedicàs temps a telefonar i a fer-los saber el seu boicot comercial cap a tot allò català.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.