Setmanari d'informació local - 138 anys

En tres anys, les Balears tendran la «infraestructura necessària» per assumir el vehicle elèctric

15153

El conseller de Territori, Energia i Mobilitat, Marc Pons, ha assegurat aquest dimecres que el 2020 les Balears disposaràn de la «infraestructura necessària», entre 500 i 700 punts de càrrega ràpida, «per assumir el canvi del vehicle tèrmic a l'elèctric».

En una roda de premsa en la qual ha presentat els resultats d'un estudi sobre com variaria la qualitat de l'aire si els vehicles fossin elèctrics, Pons ha dit que si tots els vehicles de les Illes fossin elèctrics «la contaminació es reduiria entorn d'un 90% als centres urbans, el lloc on hi ha més concentració de vehicles». Pons ha apuntat que el tràfic és un dels «principals causants» de la contaminació de l'aire i que, per això, amb l'horitzó d'emissions zero el 2050 (així com marquen els acords internacionals), «s'evidencia la necessitat d'avançar cap a un nou model de mobilitat».

El conseller ha recordat que dels 2,6 milions de desplaçaments diaris a les Illes dels residents, el 55% es fa amb cotxe privat i que dels 1,3 milions de desplaçaments diaris dels turistes, el 34% es fa en vehicle de lloguer, segons les dades de la diagnosi prèvia del Pla Director Sectorial de Mobilitat que s'està redactant.

Per poder afrontar aquest repte d'una nova mobilitat, Pons ha explicat que les Balears ja estan preparant les seves infraestructures per fer viable aquesta transició del vehicle tèrmic a l'elèctric. Així, ha indicat que l'objectiu del Govern és disposar el 2020 d'una infraestructura de punts de càrrega ràpida per dotar de total autonomia a aquests vehicles.

En aquesta línia, ha destacat que les Balears són «avui la comunitat amb més punts de càrrega per població» i que, en poc més de dos anys, amb el desenvolupament d'un projecte finançat amb fons de l'impost de turisme sostenible (ITS) pressupostat en uns 13 milions d'euros, es podran instal·lar entre 500 i 700 punts de càrrega ràpida.

Actualment, les Illes tenen 300 punts de càrrega semi-ràpida i 6 punts de càrrega ràpida. Pons ha insistit que la majoria d'empreses ja preveuen apostar fortament entre 2019 i 2025 per la mobilitat elèctrica, introduint cada vegada més models o fins i tot algunes la producció sencera.

En aquesta mateixa línia, ha explicat, diferents països ja estan posant les dates, entre 2025 i 2040, com els anys a partir dels quals «es podran vendre només vehicles elèctrics».

Diagnosi de la qualitat de l’aire

Per la seva banda, el director general d'Energia i Canvi Climàtic, Joan Groizard, ha detallat quina és la diagnosi de la qualitat de l'aire i què passaria amb un parc de vehicles elèctrics 100%.

Groizard ha assenyalat que la contaminació per òxids de nitrogen (la principal lligada al tràfic) es reduiria en un 95% (NO) i en un 89% (NO2) a les zones urbanes si els vehicles anessin elèctrics.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.