Setmanari d'informació local - 138 anys

El GOB presenta un recurs contra el projecte de parada d'autobusos al Port de Pollença

14907

L'entitat ecologista GOB ha presentat un recurs de reposició contra el projecte de parada d'autobusos al Port de Pollença en considerar que s'incompleix la normativa urbanística del pla general del municipiConcretament, el recurs es dirigeix contra l'acord del batle del passat 19 de setembre en el qual desestimava les al·legacions presentades i que alhora aprovava el projecte tècnic i autoritzava l'inici de les obres, segons ha informat el GOB.

El principal motiu pel qual el GOB considera no adequada l'autorització del projecte és per un suposat incompliment de la normativa urbanística del Pla General de Pollença «per voler implantar un ús d'infraestructura de 2.990 m2 en uns terrenys on el planejament només permet com a màxim una superfície de 300 m2».

El GOB sosté que aquest projecte de parada d'autobusos es vol fer sobre uns terrenys qualificats de zona d'Equipament General del Port de Pollença, destinada específicament a usos d'equipament sanitari-assistencial, soci-cultural, esportiu i espais lliures públics. Segons l'entitat, implantar aquesta infraestructura «aliena» a aquests usos impedirà en el futur «la implantació d'altres equipaments urbans».

Així mateix, «en aquesta àrea d'Equipament General del Port de Pollença la normativa urbanística només permet l'existència d'infraestructures de fins a 300 m2 de superfície». Per tant, el GOB manté que la infraestructura per a l'estació d'autobusos «superaria en gairebé nou vegades la superfície permesa».

Per això, l'entitat veu «una clara vulneració dels paràmetres urbanístics i una infracció greu de l'ordenació territorial» que «perjudica significativament a la població del Port de Pollença i del municipi en privar-li de l'establiment d'altres equipaments o d'espais lliures públics».

El GOB ha criticat que el batle i els tècnics municipals, «per poder justificar legalment aquesta infraestructura addueixen que la superfície que realment explica és solament la de 96 m2, la superfície que ocupa una pèrgola i els serveis sanitaris, com si la resta de la zona d'estació ocupada els vials i llocs d'estacionament i espera dels autobusos i els viatgers no formés part d'aquesta infraestructura».

Davant això, el GOB ha argumentat que «urbanísticament els espais destinats a infraestructura no es poden dedicar a altres usos, com per exemple els d'equipament esportiu o espai lliure públic». A més, ha apuntat que el conveni aprovat pel ple de l'ajuntament i signat amb el Consorci de Transports de Mallorca especifica que els 2.990 m2 de la zona d'Equipament General del Port de Pollença «són per al seu ús exclusiu com a centre de transferència de viatgers de transport públic regular amb autobús».

«És a dir, que els terrenys queden afectats permanentment i indefinidament per a ús exclusiu d'estació de parada d'autobusos», ha protestat l'entitat.

Preguntes irregularitats

En el seu recurs, el GOB també enumera suposades «irregularitats en la tramitació de l'expedient» i suposats incompliments de la llei d'instal·lacions i activitats, per no comptar amb els informes urbanístics previstos en la normativa. Segons el GOB es dóna la «paradoxa» que els informes inclosos en la resolució de la batlia «són anteriors a la presentació i sol·licitud del projecte» i a més «hi ha dues versions de la mateixa data que són diferents, una que figura en el conveni entre l'Ajuntament i el CTM i una altra que es transcriu als informes tècnics i jurídics».

Pel GOB, això suposa «una falsedat documental inadmissible, un engany a l'administració, als ciutadans, als al·legants i al mateix batle». Amb tot, el GOB confia que amb aquest recurs de reposició l'Ajuntament de Pollença «s'adapti a la legalitat urbanística» i cerqui un altre espai o en tot cas que aprovi prèviament una modificació del planejament urbanístic.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.