Setmanari Sóller

134
anys

El Govern patrocina 42 projectes per fomentar el producte turístic d'hivern

11148

L'Escolania de Lluc ha estat una de les entitats patrocinades.

24-06-2017Arxiu

L’Agència de Turisme de les Illes Balears ha patrocinat fins al mes de maig 39 projectes d’entitats privades i tres d’organismes públics en el marc de la convocatòria de patrocinis públic-privat i públic-públic a la qual s’han destinat un total de 938.293,31 euros. El vicepresident del Govern i conseller d'Innovació, Recerca i Turisme, Biel Barceló, ha anunciat una nova convocatòria de patrocinis a la que es destinaran 300.000 euros per a la realització de projectes entre octubre i desembre d'enguany.

L’objectiu d’aquesta convocatòria ha estat promoure el turisme fora dels mesos d’estiu i l’ocupació laboral durant tot l’any, tot fomentant un producte turístic de qualitat centrat en l'hivern. Biel Barceló ha declarat: «Hem parlat moltes vegades de millorar i equilibrar el nostre model turístic, i això s'ha de fer amb recursos». Ha explicat: «Hem deixat de fer promoció turística d'estiu, i els recursos els destinam a la creació de producte turístic i els centram en activitats que es duguin a terme a la primavera, la tardor i a l'hivern». Els projectes aprovats han permès «crear sinergies amb altres sectors que no tenen a veure directament amb el turisme, com són la gastronomia i producte local, els esports i la cultura».

Pere Muñoz, director gerent de l'Agència de Turisme, ha afirmat que «amb aquesta convocatòria s'han complert els objectius d'atraure visitants a l'hivern i que coneguin la nostra oferta». Muñoz ha declarat que «s'han patrocinat un 64% d'esdeveniments esportius en el conjunt de les Illes Balears relacionats amb running, cicloturisme i altres disciplines esportives i un 30 % a projectes del camp de la cultura que és un dels elements que fan atractiu el territori». En aquest sentit, «fer de la cultura un element d'atracció és una de les nostres línies de feina», segons Muñoz.

Els representants de 5 de les entitats que han participat a la convocatòria han assistit també a l'acte: Manuel Hernández Rodríguez, director general d'Unisport Consulting; Álvaro Martínez, director de Mallorca Live Festival; Matteo Trivelli, director del Festival Posidonia Mallorca; Aina Gimeno, directora del Festival Internacional de Teresetes; Ricard Janer, Prior de Lluc; i Ricard Terradas, director de l'Escolania de Lluc.

Aina Gimeno, del Festival Internacional de Teresetes, ha dit que aquesta convocatòria ha estat «un encert intel·ligent de donar suport a activitats culturals i oferir una altra imatge diferent a la del sol i platja de les Illes Balears».

Accions patrocinades

Les accions patrocinades s’han de dur a terme entre els mesos de gener a maig i de setembre a desembre de 2017. Els projectes amb més concurrència han estat principalment els esportius i els culturals i, en menor nombre, els vinculats al producte idiomàtic i les accions multi-producte.

Amb aquesta convocatòria pública i oberta de patrocinis de l’ATB, presentada al novembre del 2016, per primera vegada s’han implementat els conceptes de la concurrència i la transparència.

En la selecció dels projectes s’han distingit els qui, per la seva importància i rellevància en quant al públic que hi participa i la seva repercussió en els mitjans de comunicació, suposaran una gran repercussió i un bon retorn publicitari de les marques turístiques de les illes de Mallorca, Menorca i Formentera.

Dins la convocatòria, l’ATB ha patrocinat diversos grans esdeveniments de cicloturisme, els quals són un dels principals atractius que podem oferir en la temporada d’hivern i que ens permet donar a conèixer no només l’oferta esportiva de les Illes Balears; també han posat en valor la gastronomia, la cultura i la natura.  D’aquesta forma, s'ha fomentat el turisme de qualitat. S'han patrocinat també entitats com l'Escolania de Lluc, una de les corals més antigues d’Europa, que són «la nostra carta de presentació als mercats emissors».

Per altra part, l’ATB ha aprovat dos projectes de l’ajuntament d’Alcúdia: ‘Alcúdia per a tots’, un conjunt d’accions d’identificació i avaluació de l’accessibilitat física i sensorial d’espais turístics, així com sessions de formació i sensibilització, accions de promoció i difusió; i un viatge de familiarització de cultura, patrimoni i gastronomia que està previst pel mes d’octubre. Així mateix, l’Ajuntament d’Alaior també s'ha beneficiat de la convocatòria.

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris