Setmanari d'informació local - 138 anys

Cort presenta les conclusions de les I Jornades Stop Racisme

9834

L'àrea d'Igualtat, Joventut i Drets Cívics de l'Ajuntament de Palma vol elaborar un pla de prevenció i eradicació del racisme, que redactaria la regidoria en col·laboració amb les entitats de la xarxa Stop Racisme.

Així ho ha anunciat l'Ajuntament després de presentar aquest dimarts a la xarxa Stop racismes les conclusions de les I Jornades Stop Racisme, que es van dur a terme del 22 al 24 de març

El regidor d'Igualtat, Joventut i Drets Cívics, Aligi Molina, ha defensat que la xarxa antiracista «ha de créixer encara més i continuar treballant de manera coordinada per avançar cap a l'eradicació del racisme i la xenofòbia».

Actualment integren la Xarxa Stop Racisme (xarxa de Serveis i el Fòrum d'entitats) 26 entitats, sis d'elles de nova incorporació després de la celebració de les jornades.

Per treballar en l'eradicació del racisme i la xenofòbia, s'han destacat dos punts: «és un àmbit de treball incipient en les diverses disciplines d'abordatge» i que el camí iniciat amb el projecte Stop Racisme -la creació de la Xarxa de serveis, el Fòrum d'entitats i la realització de les jornades- «és positiu i s'ha de treballar més en aquest sentit», incrementant la participació i les actuacions vinculades al projecte.

Una de les principals línies d'actuació que s'han plantejat a partir de les jornades és generar confiança per incrementar el nombre de denúncies. En aquest punt, les conclusions remarquen «la necessitat d'oferir una imatge més propera de l'administració, especialment, de la policia i altres cossos i forces de seguretat; d'apoderar a les víctimes i donar a conèixer drets i deures i d'incidir en la mediació intercultural». 

També aposten per facilitar la trobada, l'intercanvi i el coneixement entre persones de diferents cultures; incrementar la formació a professionals que han de prestar atenció i de forma transversal a tots els serveis per adaptar-se a la realitat intercultural; i abordar l'atenció des del treball en xarxa i la coordinació dels serveis.

En concret, les conclusions demanen crear un servei «gran i molt dotat», un protocol d'actuació comuna entre tots els serveis d'atenció, un registre compartit per a la recollida de casos, elaborar una guia de recursos i una altra de bones pràctiques i «fonamentar molt bé» les denúncies

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.