Setmanari d'informació local - 138 anys

Tots els estudis encarregats per MÉS

9318

MÉS ha posat a disposició de tothom «el resultat dels encàrrecs que aquests dies s’han posat en qüestió en alguns mitjans de comunicació». En un comunicat subratllen que aquests estudis «han estat encarregats de manera legal, s’han duit a terme de manera professional i s’han abonat o s’abonaran de manera correcta, seguint els sistemes interns de control de cada administració».

Estudi tècnic sobre el públic de l’OSIB per a millorar l’augment d’abonats

Servei promotor: Consorci per a la Música de les Illes Balears (OSIB). Direcció General de Cultura. Conselleria de Transparència, Cultura i Esports. Govern de les Illes Balears.
Tipologia del contracte: Contracte menor.
Import: 17.500,00 € + IVA
Empresa adjudicatària: Consultores de Políticas Comunitarias. CPC.
Descripció: Estudi encomanat per l’Orquestra Simfònica, amb l’objectiu de conèixer i identificar el seu públic potencial. Els resultats de l’estudi han permès doblar el nombre d’abonats, ja que s’ha adequat la seva oferta a les necessitats i demandes d’aquest públic objectiu.

Els resultats es poden consultar AQUÍ: http://www.caib.es/govern/sac/fitxa.do?codi=2889626&coduo=138854&lang=ca

Treballs i estudis tècnics per a avaluar l’impacte econòmic de la cultura a les Illes Balears i hàbits de consum cultural

Servei promotor: Institut d’Estudis Baleàrics. Direcció General de Cultura. Conselleria de Transparència, Cultura i Esports. Govern de les Illes Balears.
Tipologia del contracte: Contracte menor
Import: 17.800,00 € + IVA
Empresa adjudicatària: Consultores de Políticas Comunitarias. CPC.
Descripció: Aquest treball el va posar en marxa la Direcció General de Cultura a través de l’Institut d’Estudis Baleàrics. L’objectiu era determinar l’impacte econòmic de la cultura a les Illes Balears i definir els hàbits culturals de la ciutadania. Així, es pogué concloure que la cultura genera una producció d’uns 1.700 milions d’euros a les Illes Balears. Pel que fa a la part dels hàbits culturals de la ciutadania, l’estudi va identificar dos tipus de públic objectiu, segons si el seus hàbits culturals eren habituals o ocasionals. Aquesta dada, amb d’altres permetrà identificar millor les polítiques culturals a impulsar.

Els resultats es poden consultar AQUÍ:
http://www.caib.es/govern/sac/fitxa.do?codi=2889582&coduo=343369&lang=ca

L’economia del coneixement a Balears

Servei promotor: DG d’Innovació i Recerca. Vicepresidència i Conselleria d’Innovació, recerca i Turisme. Govern de les Illes Balears.
Tipologia del contracte: Negociat sense publicitat
Import: 46.000,00 + IVA
Empresa adjudicatària: Consultores de Políticas Comunitarias, SL.
Descripció: Aquest estudi es va realizar per donar una resposta urgent a un requeriment de la Comissió Europea. Segons la planificació econòmica del Govern de la legislatura anterior, els ajuts europeus només es podien destinar al sector turístic. Amb aquest estudi s’han pogut desbloquejar 15 milions d’euros de Fons Europeus i atendre també el sector i les empreses d’innovació, coneixement i recerca.

Els resultats es poden consultar AQUÍ:
http://www.caib.es/govern/sac/fitxa.do?codi=2888695&coduo=2390343&lang=ca

Baròmetre turístic de les Illes Balears

Servei promotor: ATB. Vicepresidència i Conselleria d’Innovació, Recerca i Turisme. Govern de les Illes Balears.
Tipologia del contracte: Contracte menor. Es va convidar a 6 empreses a participar-hi.
Import: 17.820,00 € + IVA
Empresa adjudicatària: Regio Plus Consulting, SL.
Descripció: A les Illes Balears no teníem cap. estudi per illes sobre dades de satisfacció dels turistes. Aquesta información és necessària per prendre decisions i orientar les polítiques turístiques. El Baròmetre de Satisfacció Turística s’utilitza sobretot per conèixer quines són les motivacions per visitar cada una de les Illes Balears. Gràcies a aquest estudi es va poder estimar com la massificació turística té un pes negatiu en la intencionalitat de retorn dels turistes.

Els resultats es poden consultar AQUÍ:
http://www.caib.es/govern/sac/fitxa.do?codi=2889276&coduo=475&lang=ca

Pla Estratègic DUSI del Pla Litoral de Ponent

Servei promotor: Patronat Municipal de l’Habitatge de l’àrea de Model de Ciutat, Urbanisme i Habitatge Digne. Ajuntament de Palma.
Tipologia del contracte: Contracte menor
Import: 15.000,00 € + IVA
Empresa adjudicatària: Consultores de Políticas Comunitarias, SL.
Descripció: Un dels objectius de l’equip de govern és la recerca de finançament extern. Davant la imminent convocatòria dels fons europeus FEDER 2014-2020, a causa de la complexitat de l’elaboració del pla i de la impossibilitat de disposar de personal propi que pogués executar-lo, es fa necessària la contractació externa. Gràcies a la proposta d’estratègia DUSI presentada al Ministeri d’Economia i Hisenda, es concedí a l’Ajuntament de Palma la subvenció més important de la seva història, 12,7 milions d’euros, que s’executaran durant el període 2014-2020.

Els resultats es poden consultar AQUÍ:http://www.palma.cat/portal/PALMA/contenedor1.jsp?seccion=s_fdes_d4_v1.jsp&contenido=96529&tipo=6&nivel=1400&codResi=1&language=ca

Informe Anual del Pla de Desenvolupament Rural

Servei promotor: FOGAIBA (Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears. Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca. Govern de les Illes Balears.
Tipologia del contracte: Contracte menor. L’oferta es va publicar al perfil del contractant i hi optaren totes les que així ho decidiren.
Import: 10.500,00 + IVA
Empresa adjudicatària: Regio Plus Consulting
Descripció: Aquest informe encara es troba en procés de desenvolupament. El contracte era necessari per normativa europea i forçadament externalitzat perquè abans del 30 de juny s’ha d’entregar a la Comissió Europea l’Informe Anual d’Execució del Programa de Desenvolupament Rural (PDR) que ha de contenir una avaluació obligatòria executada per una assistència tècnica externa, independent de l’Autoritat de Gestió (que en aquest cas és FOGAIBA).


Altres dades

Els contractes públics de l’administració es poden classificar de diferents maneres, segons la tipologia de la despesa, la quantitat que s’hagi de gastar, etc. Els contractes descrits anteriorment pertanyen als anomenats Contractes per serveis (altres tipologies de contractes, els d’obra o subministrament, per exemple, es regeixen per altres quanties) i cobreixen tipologies molt diferents: des del disseny d’un fulletó fins a la realització d’un estudi. Quan major és la quantitat a gastar, més mecanismes de control hi ha per ser rigorosos amb els doblers de tots:

• Fins a 3.000,00 €: No calen pressupostos previs per justificar aquesta despesa, sí un informe que acrediti la necessitat de l’encàrrec i que aquesta feina està feta.
• Fins a 18.000,00 €: Són els contractes menors. Segons la llei, són encàrrecs que es poden comanar a qualsevol empresa i no cal sol·licitar pressupostos d’organitzacions diferents per justificar-los. Tot i així, les bones pràctiques aconsellen publicar l’oferta perquè les empreses que vulguin puguin presentar la seva proposta.
• Més de 18.000, 00 € i menys de 60.000,00 €:
o Negociat amb publicitat: L’administració que vol comanar la feina, publica un informe amb les característiques de l’encàrrec i amb la quantitat de doblers que pot dedicar a cobrir aquesta feina. Les empreses que vulguin, com que és un informe públic, poden presentar les seves ofertes i una comissió tècnica formada per una majoria de funcionaris escull la proposta que més s’ajusta a les necessitats que es volen cobrir. Aquest procediment té una durada d’un mínim de 6 mesos.
o Negociat sense publicitat: Es tracta del mateix procediment que l’anterior cas, però amb la diferència que l’administració convida a un mínim de tres empreses perquè presentin ofertes per dur a terme l’encàrrec. També és una comissió tècnica formada per una majoria de funcionaris la que escull el projecte més avantatjós per a l’administració. El procés administratiu és més ràpid. Les bones pràctiques aconsellen optar pels Negociats amb publicitat, tot i que són contractacions legals i habituals a l’administració.

Aquesta legislatura, el Govern Balear ha realitzat 3.442 contractes menors i 289 contractes negociats sense publicitat. Es tracta de la tipologia de contractació més utilitzada per l’administració pública.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.