Setmanari d'informació local - 138 anys

MÉS per Mallorca reclama que les Balears puguin decidir sobre el 50 % dels beneficis dels seus aeroports

8260

Els coportaveus de MÉS per Mallorca, Bel Busquets i David Abril, han mostrat el seu rebuig davant l'anunci d'AENA d'ampliar les freqüències dels vols i passar d'un avió cada 44 segons.

Un augment que, segons la formació ecosobiranista només es basa en la visió de negoci i no la de servei públic. «Presentam una Proposició No de Llei (PNL) per reclamar el cogovern aeroportuari», ha assenyalat Bel Busquets. La portaveu posteriorment ha afegit: «Els aeroports de les Illes han d'estar al servei del seu país. Tenim un paisatge a protegir i una ciutadania a la qual li hem de donar una resposta adient».

En aquest sentit també s'ha manifestat David Abril en relació a l'increment que vol dur a terme AENA «Això incrementa la pressió humana sobre el territori i augmenta les emissions de CO2 i també té conseqüències socials i econòmiques que són més negatives que positives».

A la Proposició no de Llei que ha registrat avui MÉS per Mallorca, es reclama al Ministeri de Foment i a AENA pactar amb el govern les rebaixes de les taxes. I també a no dur endavant cap actuació important sense comptar amb el consens de les institucions locals. «No pot ser que tinguem unes institucions, el govern, els consells, els ajuntaments marcats pels AcordsPelCanvi que treballen per protegir el territori, per transformar el model econòmic, per regular els accessos del turisme i que en la pràctica per on venen els milions i milions de turistes que sembla que els actuals gestors d'AENA això no té límits, no es correspongui una política amb l'altra», ha remarcat David Abril.

A la vegada, la PNL insta al Ministeri de Foment i a AENA, en compliment de l'article 32 de l'Estatut d'Autonomia a avançar cap al cogovern dels nostres aeroports, començant a decidir sobre almenys el 50% dels beneficis generats pels aeroports del nostre territori -l'any 2016, 200 milions d'euros-, per poder invertir a reduir els impactes negatius tant socials com mediambientals generats per l'activitat turística.

MÉS per Mallorca no només fa aquesta proposta política concreta, també vol obrir un front social i no descarta obrir un front judicial. «Convocarem els partits polítics i la societat civil amb entitats com Terraferida, el GOB, sindicats, OCB, veïns de Sant Jordi, treballadors i treballadores de l'aeroport i d'altres per crear una Plataforma. La convocatòria és pel dilluns dia 27 per governar els nostres aeroports», ha assenyalat el coportaveu de la formació. «No descartam tampoc obrir el front judicial amb el precedent de l'aeroport de Viena, que ha pogut aturar una ampliació, justament per motius mediambientals i poder lluitar contra el canvi climàtic».

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.