Setmanari d'informació local - 138 anys

Bones perspectives perquè Alaró tingui Via Verda aquesta legislatura

La Plataforma que la reivindica està molt esperançada després de reunir-se divendres amb el Director General de Transports

2786

"La Via Verda d'Alaró entrarà en els pressupostos de 2017 i el 2018 l'estrenarem." Així d'optimista es mostra Paz Francés, una de les persones que formen de la Plataforma Via Verda d'Alaró. Les bones expectatives es consoliden després que representants de l'entitat cívica es reunissin, divendres dia 15 d'abril, amb el Director General de Transports del Govern de les Illes Balears, Jaume Mateu.
Leo Baldovino, un altre dels integrants de la Plataforma corrobora els bons auguris: "Aquesta legislatura hem de tenir resolt i executat el projecte", afirma.
Francés i Baldvino foren entrevistats dilluns, 18 d'abril, al programa Ona Matí d'Ona Mediterrània i exposaren la naturalesa d'una proposta que implica dos grans conceptes, el patrimonial i el del transport sostenible. "Es vol recuperar la memòria de l'empenta que va tenir Alaró un temps per aconseguir la connexió amb el ferrocarril de Mallorca -explica Baldovino, en referència a què el traçat pretén recuperar la línia del tramvia que va estar en funcionament fins a mitjan segle XX-. Era una fita molt important. Els veïnats varen aconseguir fer aquesta línia de 3,4 quilòmetres fins a la línia d'Inca." En l'actualitat, afegeix, el projecte respon a les necessitats d'un poble en procés de creixement poblacional ben evident. "Fonamentalment -argumenta- Alaró ha esdevingut un poble dormitori que necessita moltes connexions diàries, ha de tenir una via de connexió ràpida i sostenible amb el ferrocarril, com la tenia un temps."
Les pretensions de la Plataforma es definiren el 2014 a partir d'un fet casual, la visita d'un familiar. "Ens va visitar un cosí meu, Rafa -recorda Paz Francés- que viatja arreu del món en transport públic i en bicicleta. Ens va comentar que era difícil sortir sense cotxe d'Alaró. Ell no té ni carnet. Ens trobàrem amb Francesc (altre membre de la plataforma), que agafa el tren cada dia, i ens digué que la idea era en el projecte electoral del PP, que governava en aquell moment, i que ho duia en els dos darrers programes electorals. En Rafa fa mapes arreu del món per Open Street Map i aquella mateixa nit ens hi vàrem posar i l'endemà ja la teníem dibuixada en el mapa. Era octubre de 2014."
A partir d'aquí, començaren els contactes amb l'Administració. Primer, la municipal."Ens posàrem en contacte amb l'Ajuntament -explica Paz- i es va anar afegint gent al projecte. En principi estàvem molt centrats a connectar amb l'estació de Consell, però es varen sumar idees com recuperar l'antiga via del tren."

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.